tisdag 5 april 2011

Pissdag

Idag har inte varit någon bra dag alls. Kalle hade feber fortfarande imorse och hade börjat hosta jättemycket igen. Så jag ringde och fick en tid på lassarettet. Ner dit, kollade öronen, tog sänkan och lyssnade på lungorna. Konstaterades att han hade haft en öroninflammation som höll på att läka och lunginflammation på ena sidan. Så då skrevs Kåvepenin ut som han ska ta 3 gånger/dag i en vecka. När vi va inne på apoteket för att hämta ut medicinen fick jag dessutom en A R G tillsägelse av en kund där inne. Jag sa åt Kalle att han skulle sluta riva ner saker inne på apoteket. Men det får man tydligen inte göra. Åhh, va ledsen jag blev. Jag hade sagt åt K ett antal gånger att inte riva runt, att man fick titta och röra försiktigt. Utan att han lyssnar. När han sen ställer sig och slår och bankar på saker därinne sa jag till honom på "skarpen". Jag skrek inte eller skällde. Jag tog bort honom och sa att han skulle sluta nu för sakerna kan gå sönder. Då säger hon " Men herregud hur du håller på! Han är ju liten!" Kan inte släppa det riktigt nu :( även fast jag vet att jag inte gjorde nåt fel. Får man inte säga till sina barn??? Hur ska man annars göra?

2 kommentarer:

  1. Så dålig stil! Skulle också ha blivit jätteledsen även om jag innerst inne vet att man får/måste säga till. Han är ju ingen bebis längre. Dumma tant! Tycker absolut du gjorde rätt iaf, kram!

    SvaraRadera
  2. jag tycker att du gjorde helt rätt.. klart man ska säga till sina barn..
    annars lär de sig ju inte vad som är rätt och fel..

    SvaraRadera