måndag 21 november 2011

Pepparkakshus

Idag tjuvstartade vi julen lite med att göra ett pepparkakshus.
Ja, ett färdigköpt som man sätter ihop, inte ett egengjort.
Men ojojoj det gäller att ha tålamod!!!
Jag hade läst nånstans att det skulle funka att sätta ihop det med smält blockchoklad istället för att smälta socker och bränna sig.
Men det kan jag tala om att det funkar inte!!!
Så det blev till att smälta socker iallafall. Bitarna gick sönder såklart så det blev mycket lagningar, bitarna ville inte sitta fast osv osv. Men efter mycket om och men (och en och annan svordom) så va det ihopsatt.
Att dekorera gick bättre, även om mystiskt många godisar åkte in i munnen.




 

2 kommentarer:

  1. Men det blev ju tjusigt tillslut!!! ;)

    SvaraRadera
  2. Underbart att göra pepparkakshus tillsammans.

    Läste din kommentar i Bambis blogg om julklappar. Det är samma här, jag kan inte hejda mig när jag köper till Ville som oxå är tre.

    Trevlig blogg du har! Här tittar jag gärna in igen.

    SvaraRadera