torsdag 10 februari 2011

Snö, is och starka kakor

Dagen började med att vi i halv snöstorm gav oss iväg till dagis. Självklart va jag tvungen att halka på en snötäckt isfläck! Så där låg jag i gatuhörnet med barnvagn o allt. Och såklart så va det folk där.....lite pinsamt, men det gick bra.
Sen va det bara hem o plugga inför provet imorrn.
När jag sen hämtade Kalle på dagis så gnällde jag över att det va så tungt och jobbigt att dra vagnen i all snö och fick till svar av Kalle -"Ja, så går det"
 Jag: "Mamma älskar dig så mycket så jag spricker!"
Kalle: "Då måste du plåster"

Väl hemma tänkte jag att vi kunde unna oss lite fika,
 men Kalle tyckte kakorna va starka (mer till mig!)

Ps. Borde kanske tänka lite på språket nu. Imorse när jag sa till Kalle att det snöade igen och va ett riktig uschväder så sa han -"Jaaa, fy fan"

2 kommentarer:

  1. Oj då. Han har svar på tal lilla Kalle, brås han på mor sin kanske haha? Asläckra brallor ju!
    Kram på er!

    SvaraRadera
  2. Hahaha.. vad go han är och vilket karbonpapper till son ni har nu :) kramis

    SvaraRadera