söndag 1 maj 2011

Valborg och 1:a Maj

Igår va vi hos mormor o morfar och åt grillat och annat gott. Tanken av att vi skulle sitta ute, men nej tack, blev ju askallt. Sen va det dax för att gå ner till slottet och lyssna på när de skjuter kanonerna. Blev lite nostalgisk, tror inte jag har vart där nere på 20 år.
Idag har det inte blivit många knop gjorde, en slappardag helt enkelt. Va ute en stund på em och sprang i vattenpölar och sen kom mormor och morfar hit och åt tacos. Tror jag ska fortsätta slappandet nu.

Kalle och Olle på motorcyckeln



Kalle o pappa P


Kalle fixar gurkan till tacosen

3 kommentarer:

  1. Vi var ju vid slottet när jag var i Finspång, komemr du inte ihåg det. Gick ju runt där och jag kände mig som Alice i underlandet :)

    SvaraRadera
  2. Men inte på Valborg väl? :)

    SvaraRadera